NORMALIZE IT

I dag surrer det mange tanker i hodet mitt. Hvorfor er det seksualisert dersom to jenter liker hverandre, men “ekkelt” eller tabu dersom to gutter liker hverandre? Verden (rettere sagt mennesker) er så skrudd og på tryne at man noen ganger ikke fatter. Jeg synes personlig (og dette håper jeg alle er enig med meg i) at man skal få elske dem man elsker. Samme hvilke kjønn, seksualitet, hudfarge eller kultur man har. Man trenger ikke å definere seg. Du kan like det du vil. Selv om du er gutt som liker gutter eller jente som liker jenter, så mener jeg at du trenger egentlig ikke å “komme ut”. Hvem er det du egentlig trenger å fortelle det til? Det er ikke slik at dersom du er hetrofil så må du si det til alle du møter. Hvorfor ikke? Fordi det er det alle forventer at man er. Så hvorfor gjøre det dersom du er homofil, bifil eller lesbisk? En annen ting er også at dersom to jenter er sammen, så blir dette sett på som digg og blir ofte seksualisert. Dette er noe som irriterer meg villt og enkelte forstår ikke sammenhengen. Jeg hadde en opplevelse en gang der jeg var på date med en jente, og da kom det x antall menn (voksne menn) bort til oss under daten for å spørre om vi kunne kysse foran dem. Når ble dette akseptabelt? Vi ville bare ha en koselig date og bli kjent med hverandre. Det er dette jeg mener, og det er dette som er så feil.

Lik, kyss, ligg, bli forelsket og elsk akkurat hvem du vil!

 


♥️ingvildsætre

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg