VÆRMELDING 2050

Jeg kom over denne videoen fra YouTube for noen dager siden. Kurzgesagt har enormt mange informative videoer om aktuelle temaer. Videoene de lager, er også utrolig bra, og det er lett å forstå vanskelige eller komplekse saker. Jeg anbefaler i hvert fall alle å sjekke ut Kurzgesagt på Youtube! Jeg synes spesielt den nyeste videoen om klimaforandringer var veldig godt laget og vil derfor dele den med dere. Jeg synes det er fascinerende at vi ikke snakker mer om dette tema, når det åpenbart trengst en endring. Helst i går.

 

 

Jeg såg også at NRK hadde lagt ut antatt værmelding for 2050. Det er skummelt å tenke på, nettopp fordi det er reellt. Det kommer til å skje. Det skjer allerede. Det vil bli mer ekstremvær fremover. Flom, skogbranner og temperaturer opp mot 40 grader. I Norge. Det er vi mennesker som endrer været til det verre, og derfor er det også vårt ansvar å fikse det igjen. Det er ikke mye enkeltpersoner kan gjøre i det store bildet, så derfor er det viktig at absolutt alle er med. Så hva kan vi egentlig gjøre selv, når all makt er hos politikerne? Vi kan informere, bry oss, engasjere oss og til slutt – stole på at det kommer til å bli bra.

 

♥ingvildsætre

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg